Vi samler statistik ved hjælp af cookies for at forbedre hjemmesiden. Det sker dog først, når du klikker videre til næste side. Læs mere om cookies. Du kan også vælge at sige nej tak til cookies.

 

PD U2 - EØS

  • Print Page

PD U2 - EØS

Med virkning fra 1. januar 2014 skal a-kasserne indberette PD U2 (EØS-dagpenge) digitalt. I den forbindelse er der udviklet en løsning på SharePoint-platformen til brug for a-kassernes digitale indberetning af udstedelse af PD U2’er og udbetaling af EØS-dagpenge. Den digitale løsning har til formål at lette a-kassernes indberetning og gøre det nemmere at overvåge området løbende. Løsningen er udviklet med hjælp fra EØS-kontaktpersoner i a-kasserne.

Løsningen giver a-kassemedarbejderen mulighed for løbende at indtaste oplysninger både under og efter behandlingen af medlemmets PD U2. Løsningen kan derfor bruges som et støtteredskab i behandlingen af PD U2.

Der er inddateret oplysninger fra og med 2. kvartal 2013, og den enkelte a-kasse vil - med adgang til løsningen - kunne tilgå oplysninger om egne medlemmer.

I nedenstående vejledning beskrives hvordan a-kasser indberetter oplysninger om udstedelsen af PD U2-dokumenter og udbetaling af EØS-dagpenge i ”PD-U2”-løsningen.

Vejledning til PD U2

Til brugeransvarlige: modulet hedder 'PDU'

Spørgsmål til løsningen
Er der spørgsmål til indtastningen af oplysninger kan følgende kontaktes:

Kontorfuldmægtig Latifa Sørensen lse@star.dk / 7221 7514 eller

Specialkonsulent Marie-Louise Outzen mou@star.dk / 7221 7521 

Er der spørgsmål til løsningens indhold kan fuldmægtig Ingeline Schaarup-Jensen kontaktes på 7221 7710 eller på e-mail isj@star.dk.